Dag 2

Kom innanför dörren för cirka en halvimme sen. Dag två på APU:n är avklarad.

Denna morgon började med att jag fick sätta igång att modellera. Som jag skrev igår handlar det om hur det är tänkt att Norra Mellbystrand ska se ut om 10 år. 
Jag fick en bild/situationsplan över alla husen som var i skala 1:500. Det materialet jag skulle jobba med var frigolit och inte kapaskiva som jag är van vid. Men det skulle visa sig vara lättare med frigolit än kapaskiva.
Calle tog fram en aparat eller vad man ska kalla det som jag skulle skära mina hus i. Det var som en ståltråd som man kunde vinkla och så fanns det en pedal och när man tryckte ner den blev ståltråden varm och på så vis var det mycket lätt att skärka frigoliten som jag ville ha den. 

Jag började skära och mäta och greja och det tog lite tid innan jag fick till snitsen och Calle sa att jag hade god tid på mig så det var bättre att det tog lite längre tid och blev bra än tvärt om. Men det är klart att man vill att det ska bli perfekt från början, sån är man ju som människa.
Jag jobbade på och ungefär 12.20 var det dags för lunch, dock inte för Calle för det hann han inte med. Men jag tog och värme min mat och åt. 20 minuter senare var jag klar och kände att jag kunde börja jobba. Det gick framåt men då och då stötte jag på problem som jag fråga Calle om hjälp med som han gärna hjälpte till med.
Kl 14.00 var det dags för Carl-Johan att åka iväg på möte så han lämnade kvar mig där med mitt jobb och sa att han skulle vara tillbaka innan fyra. Runt 3 var jag klar med allt och började skissa lite och titta i ännu fler böcker som de har.

Vid 15.55 var Calle tillbaka och han tyckte att jag gjort ett mycket bra jobb! Han hade tydligen räknat med att jag skulle hålla på med den modellen restrande tiden av veckan. Citat Calle "Men det är ju inte fredag än!". han berömde mig och sa att det var mycket fint och att den modellen kommer att användas flitigt. Då kände jag mig faktiskt lite stolt, för så bra jobb tyckte jag inte att jag gjort. Men tydligen. 


Imorgon så vet jag inte riktigt vad som händer eftersom jag gjorde klart modellen idag. Men vi har dock inte klistrat fast husen på ritningen så det kommer jag antagligen ägna en del tid med. Resten blir överraskning.

Summering av dagen: Det var roligt att lära mig ett nytt sätt att bygga modell på. Tummen upp! Det var roligt att bygga modell+att det var något de kommer att använda. Tummen upp! Kul med beröm! Tummen upp! Tråkigt att sitta med samma sak en hel dag. Tummen Ner!

Dag 2 avslutad och jag tackar för mig!
Andrea Sjöstrand ARH08


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0