Dag 3

Då var även onsdagen/dag 3 över på Isrenn Arkitekter.

Om denna dag finns inte så mycket att berätta om. Jag fick börja med att fixa två hus till som vi inte hade ritningarna på igår. Det tog lite tid eftersom de var lite mer avancerade än de jag gjort förut så jag fick även ta en liten promenad och titta på hur de såg ut i verkligheten.
Det var även någon gång i denna vevan Katrine, Calles Fru som äger Isrenn tillsammans med Calle, kom förbi. Hon har varit hemma på grund av att deras barn varit sjuka och hon var väldigt ledsen för det för hon ville gärna hjälpa mig eftersom Calle har så mycket att göra. Men hon trodde att hon skulle komma imorgon.  

Runt kl.10 skulle Calle iväg på möte i Markaryd och han undrade om jag ville med. Det hade varit en bra sak om inte det var så att jag var tvungen att vänta på UPS som skulle komma och hämta ett paket.
Så jag stannade kvar och fortsatte jobba på husen. Men detta tog inte så lång tid och jag var klar vid 11 tiden.
Jag började skissa i mitt skissblock och läsa böcker för att få tiden att gå.

Vid 12 var det lunch som vanligt, så jag värmde min mat och åt i lugn och ro. Halv ett beslutade jag mig för att fortsätta kolla i böcker. Detta gjorde jag tills att Calle kom tillbaka vid kl.14. Direkt när han kom innanför dörren svängde det upp en bil på uppfarten och det visade sig vara en ny kund. Detta kunde Calle inte strunta i så han tog hand om dem och jag fortsatte bläddra i böcker och skissa. Kl .16 var de klara och det var dags för mig att åka hem. Även Calle skulle iväg, in till Halmstad på ännu ett möte.

Det har varit en väldigt långtråkig dag, men det kan inte alltid vara kul och jag förstår ju Calle att jobbet går före och att han har mycket att göra.

sumering av dagen: Trevligt att träffa Katrine och att även hon var positiv till modellen! Tummen upp! Långtråkigt, det är inte kul att egentligen inte göra någonting i 5 timmar. Tummen ner!

Dag 3 avslutad och nu tackar jag för mig!
Andrea Sjöstrand ARH08

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0