Dag 4

Fjärde och näst sista dagen på min APU hos Isrenn arkitekter är slut.

Denna dagen var mer händelserik än igår. Både till det positiva och negativa.
När jag kom dit satt Calle vid sin dator och jobbade lite hårt som vanligt. Själv fortsatte jag med ännu fler hus som Calle skrivit ut ritningar på. Runt halv 9-9 kom Katrine. Lika glad och trevlig som igår. Jag kämpade på med dessa små hus som knappt jag, trots mina små händer, klarar av att skära och mäta så att det blir rätt. Även idag var jag tvungen att gå ut en sväng för att kolla hur vissa av husen ser ut i verkligheten. Lite svårt att få riktigt perspektiv genom att bara kolla på ett papper, alltid bättre i verkligheten.

Vid 10 drog Carl-Johan iväg på möte och var borta ända till kl.14. Under tiden tog Katrine ifatt det hon "missat" när hon varit sjuk och jag byggde på med husen. Vid 12 tog vi lunch, en kort lunch på cirka en 20 minuter. Sen fortsatte vi jobba båda två. Detta gjorde vi till kl 16 då jag skulle hem.

Katrine har jobbat i Sketchup idag och är inte riktigt säker på det än så hon bad mig om hjälp idag, dock kunde jag inte hjälpa henne för det var saker jag inte lärt mig eller hade glömt..
Men hon fortsätter antagligen med det imorgon med och då banne mig ska jag hjälpa henne med något!
Sen tror jag att det blir att göra klart modellen, klistra fast husen på en kapaskiva med situationsplan och så, så att den blir "utställningsklar".

Mitt självförtroende har växt lite under denna veckan eftersom jag fått så mycket beröm för modellen och för att jag jobbat på bra. Det känns riktigt bra, för innan jag kom dit i måndags var jag rädd att jag inte skulle klara av att bygga modellen som de ville ha. Men med det resultat jag fått så känns det bra. Som jag tagit upp innan så känns det ännu bättre att de ska använda den, för då känns det inte som om jag arbetat i onödan utan att det verkligen varit nödvändigt.

Summering av dagen: Trevligt med nytt, pratglatt sällskap! Tummen upp! Fick arbete idag och kände att jag fick mycket gjort. Tummen upp! För lite rast, på de 8 timmarna jag jobbade hade jag endast 20 minuters rast vilket var min lunch. Tummen ner!


Dag 4 avslutad och jag tackar för mig!
Andrea Sjöstrand ARH08


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0