Dag 5

Femte och sista dagen är nu över.

Roligaste dagen på hela veckan.

Även sista dagen började jag med att bygga hus, dock inte många så detta tog inte lång tid. Men runt kl.9 kom det lite folk för att hälsa på och se på stadsplaneringen. Det var kul att höra vad det pratade om och hur det går till när man planerar till exempel en grej som att göra om i ett samhälle.
Vid 10 drog Calle iväg på ännu ett möte men jag och Katrine stannade kvar och jobbade på. Men när klockan var halv 11 så tyckte Katrine att vi skulle ta en liten tur runt i Mellbystrand för lite mer arkitektur. Första stoppet var Katrine och Calles hus som tillhör ett av Mellbystrands äldsta, dock bara på ca. 100 kvm. Vilket är för litet då de har tre barn. Så de har byggt ut en väldigt modern sektion för att skapa kontrast mellan det gamla och nya. Också för att deras hus byggdes 1908 och tillbyggnaden byggde de förra året alltså 2008 så det skiljer 100 år på de två delarna vilket är väldigt speciellt. Iallafall så fick jag en hel del information och kunskap, sen åkte vi vidare och körde förbi hus de ritat och hon berättade lite om husen osv. Hon berättade också att några av deras hus som de ritat har varit med i Plaza och ett hus de nyligen ritade kommer att vara med i Plaza-kök tror jag det var. Det får jag inte missa!

När vi kom tillbaka var det inte lång till lunch så vi jobbade i 20 min sen tog vi lunch.
Efter lunchen kom Calle tillbaka och han hade med sig oranget  papper som jag skulle klä hustaken på modellen med.

Innan jag skulle gå fick jag en bok "15 kvadrat-15 arkitektritade friggebodar" av Calle och Katrine och de tackade så mycket för att jag varit där och för att jag gjort modellen och sa att jag var jätte välkommen om jag ville titta förbi. Jag hade faktiskt köpt en liten blomma till de också som tack för att jag fick komma dit trots att de hade så mycket att göra. Samtidigt som jag sa att de gärna fick ringa mig om de behövde hjälp någon gång.

Jag är mycket nöjd med veckan även om alla dagar inte varit lika roliga och händelserika. Jag har iallafall fått en inblick i hur det ser ut på ett litet arkitektkontor och hur man arbetar och hur mycket jobb det är.
Jag har också fått reda på vissa saker man ska tänka på som arkitekt och fått olika tips.
Att jag trivts så bra beror både på att både Katrine och Calle är väldigt trevliga och positiva men också på att jag har fått göra något kul, inte bara suttit och stirrat in i en vägg hela veckan.

Summering av dagen: Bilturen med Katrine och arkitekturen var riktigt rolig! Tummen upp! Bra avslutningsdag som var händelserik! Tummen Upp!

Dag 5 avslutad och jag tackar för mig!
Andrea Sjöstrand ARH08




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0