Vecka 2

Andra veckan spenderade jag inte på ett företag eller på ett kontor.
Jag gjorde ett projekt som bestod av att rita till ett garage på ett redan befintligt hus.
Det var nämligen så att jag fick frågan från mammas chef om jag kunde rita ett garage till deras hus för att de behövde det till bygglov. Eftersom APU är till för att få se hur det är att vara i arbetslivet så tyckte jag att detta kunde passa bra eftersom det är på riktigt.

Jag åkte ut till "kunden" och de fick berätta hur de ville ha garaget och jag fick ritningar på huset. Eftersom jag åkte dit fick jag även se hur huset såg ut i verkligheten och hur jag kunde rita garaget.
Sen var det bara att åka hem och börja skissa och planera.
På tisdagen följde jag med min pappa ner till Lund till hans jobb på Bio Process Control för att jobba där nere med projektet. Inte för att pappas jobb har något med arkitektur att göra eller så. Men lika väl som att sitta hemma i soffan och jobba med projektet så kunde jag ju följa med ner dit och se hur de har det på deras jobb och hur de arbetar.
Samma sak gjorde jag på onsdagen.

Det var lite klurigt med alla mått och så. För detta var tvunget att bli rätt eftersom de kommer att använda detta. Men jag fick ihop det på ett bra sätt och jag tror att de kommer att bli nöjda.
Nu ska jag bara åka hem till dem och visa de ritningen jag gjort så att de får godkänna den och sen ska jag sätta ut mått och fixa det allra sista så att den bli redo för bygglovet.


Summering av APU:n: Hela APU:n har varit en positiv överraskning. Jag har fått lite mer kött på benen vad gäller arbetslivet även om det fortfarande finns mycket att lära och se. Men jag är ändå en bit på vägen. Jag har både haft det kul och fått se att det inte alltid är underbart att jobba, även om det är något man tycker är kul.

Nu var APU veckorna över och jag tackar för mig!
Andrea Sjöstrand ARH08

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0